Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čeští katoličtí básníci v hodinách literatury na gymnáziích
Dolejší, Pavel ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Cílem této práce je představit možnosti, formy a postupy práce s dílem a životním příběhem českých katolických básníků Jana Zahradníčka, Bohuslava Reynka a Josefa Kostohryze v hodinách literatury na gymnáziích. Dále je cílem navrhnout možnosti, jak přiblížit mladé generaci čtenářů katolickou poezii jako zdroj existencionálních otázek o životě a bytí, hlubokých niterných prožitků a spirituality bez ohledu na jejich soukromé náboženské smýšlení a preference. Modelovým adresátem této diplomové práce je středoškolský učitel, a tak je součástí textu i rozsáhlá kapitola o obecně didaktických východiscích, které jednak slouží k lepší orientaci v navrhované koncepci, jednak na těchto východiscích je tato koncepce přímo založena. Koncepce, kterou jsem zvolil jako prostředek dosažení stanovených cílů práce, vychází z principů, vyučovacích metod a forem tzv. inovativně pojaté výuky. Tato výuka vychází z konstruktivistického modelu a z čtenářsky, interpretačně a tvořivě pojaté nauky literatury, která je zaměřena na aktivní a samostatnou práci žáků, na receptivní i produktivní činnosti a probouzení zájmu žáků o témata výuky. Součástí interpretační složky je i formulace a reflexe vlastního čtenářského prožitku. Tento didaktický přístup je aplikován na téma katolické poezie zmíněných autorů. Ve snaze po...
Čeští katoličtí básníci v hodinách literatury na gymnáziích
Dolejší, Pavel ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Cílem této práce je představit možnosti, formy a postupy práce s dílem a životním příběhem českých katolických básníků Jana Zahradníčka, Bohuslava Reynka a Josefa Kostohryze v hodinách literatury na gymnáziích. Dále je cílem navrhnout možnosti, jak přiblížit mladé generaci čtenářů katolickou poezii jako zdroj existencionálních otázek o životě a bytí, hlubokých niterných prožitků a spirituality bez ohledu na jejich soukromé náboženské smýšlení a preference. Modelovým adresátem této diplomové práce je středoškolský učitel, a tak je součástí textu i rozsáhlá kapitola o obecně didaktických východiscích, které jednak slouží k lepší orientaci v navrhované koncepci, jednak na těchto východiscích je tato koncepce přímo založena. Koncepce, kterou jsem zvolil jako prostředek dosažení stanovených cílů práce, vychází z principů, vyučovacích metod a forem tzv. inovativně pojaté výuky. Tato výuka vychází z konstruktivistického modelu a z čtenářsky, interpretačně a tvořivě pojaté nauky literatury, která je zaměřena na aktivní a samostatnou práci žáků, na receptivní i produktivní činnosti a probouzení zájmu žáků o témata výuky. Součástí interpretační složky je i formulace a reflexe vlastního čtenářského prožitku. Tento didaktický přístup je aplikován na téma katolické poezie zmíněných autorů. Ve snaze po...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.